Etsivä nuorisotyö

Etsivä nuorisotyö on tarkoitettu sinulle, joka haluat apua!

Etsivän nuorisotyön tarkoitus on ohjata ja auttaa nuorta pääsemään sopivien palveluiden piiriin. Askarruttaapa sinua koulutus, työ, raha, asumis tai terveysasiat niin yhdessä niihin löydetään ratkaisu. Tai kaipaat muuten vaan tsempparia ja kaveria arjen asioiden järjestelyyn.

Etsivä nuorisotyöntekijä voi olla mukana tsemppaamassa koulunkäynnissä tai opiskelussa, etsiä yhdessä sopivaa opiskelu- tai työpaikkaa tai auttaa vaikka mukavan harrastuksen löytämisessä, jos haluat, lähdemme kanssasi mukaan hoitamaan asioita esim. kelaan, työkkäriin tai sosiaalitoimistoon.

Tämän lisäksi yhteyttä voit ottaa juuri sinä itse, kaverit tai vaikka perhe.

Toiminta on luottamuksellista ja tarkoitettu matalan kynnyksen toiminnaksi, mm. tapaamiset järjestyvät siellä missä sinä haluat ja kun sinulle parhaiten sopii.

HUOM!

Nuorisolain mukaan toisen asteen koulutuksen järjestäjän on luovutettava tiedot alle 25-vuotiaasta nuoresta, joka keskeyttää opinnot ammatillisessa tai lukiokoulutuksessa.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Mika Kutvonen